Våra kunder berättar

-”Pemas helhjärtade engagemang ger oss nöjdare kunder och medarbetare”

Postnord nöjd med Pemas smarta bemanning

Postnord och Pema har tillsammans skapat en smartare bemanning som ger en trygghet och stabilitet på Postnords nationella kundservice. Tillsammans ser vi på fortsatta lösningar för den optimala bemanningen

- Agnes Karlsson, chef kundservice Postnord

Varje vecka ringer mellan 50 000 och 90 000 personer till Postnords kundservice. Med telefon och mejl som den främsta kontaktvägen in till kundservice finns det personal som tar emot frågor från Postnords kunder, allt från när paketet förväntas komma, till vad ett serviceställe har för öppettider.

Postnord har en rörlig del inhyrd personal på drygt 20%. För att hålla lovade svarstider är det viktigt att ha en god balans mellan fast anställd personal och inhyrd personal, både för att klara av ökade samtalsvolymer med kort varsel samt också för att kunna lösa sommarledigheter, utbildningar och oplanerade aktiviteter, här har Pema hjälpt till med att hitta rätt balans och att genom en bra rekrytering rätt personal som vill arbeta hos oss och hjälpa våra kunder.

 

-När Pema kom in som partner hittade vi en partner som arbetade mer aktivt med rekrytering, profilanalyser och närhet till sina anställda. Pema har med närvarande konsultchef skapat en arbetsplats för konsulterna där de känner sig som en del i vår totala leverans av service i telefon konstaterar Agnes Karlsson som är chef för Postnords säljsupport och kundservice som är placerat i Västerås.

Pema gick in på Postnord med ambitionen att skapa en smartare bemanning som ger både kunden och Pema-konsulterna värdeskapande, stabilitet och trygghet.

-Just värdeskapandet är oerhört viktigt, säger Agnes Karlsson på Postnord. Att den som är hos oss gör det som stolt Pema-konsult och även känner en stolthet över att arbeta på uppdrag för Postnord.

I uppdraget för Postnord har Pema valt att ha en konsultansvarig på plats. Det gör att de konsulter som är anställda har en människa att vända sig till när det handlar om bland annat lönefrågor, ledighet och sociala frågor.

-Det visar att Pema går in helhjärtat i samarbetet, menar Agnes Karlsson. I vårt digitala samhälle är det annars mer vanligt att allt hanteras digitalt, det finns ingen människa att gå till. Men här finns det en Pema-ansvarig som kan ge råd, ta snabba beslut med en hög fysisk närvaro.

 




Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies. Läs hela vår cookie-policy här.öppnas i nytt fönster

Jag förstår